• یکشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۳
  • اخبار
  • 676 بازدید
  • بدون دیدگاه
برگزاری رویداد همرسانی عرضه و تقاضا(ریورس پیچ) حوزه فولاد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری رویداد ریورس پیچ (هم رسانی عرضه و قاضا) در حوزه فولاد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس شورای راهبری فن بازار ملی ایران، دبیر شبکه ملی فن بازار ایران، مدیران چهار صنعت اصلی فولاد استان و جمعی شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه فولاد،مستقر در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ماحصل این رویداد برگزاری 27 جلسه B2B، شناسایی 25 نیاز فناورانه و 8 مورد پژوهشی 4 صنعت اصلی فولاد استان شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال، شرکت فولاد تاراز، شرکت صنایع فولاد توان آور آسیاو شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری توسط 30شرکت دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری بود.

پیش از برگزار جلسات B2B، نشست مشترکی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس شورای راهبری فن بازار ملی ایران، دبیر شبکه ملی فن بازار ایرانمدیران چهار صنعت اصلی فولاد استان و جمعی از شرکت های دانش بنیان و فناور در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری برگزار شد. در این نشست رئیس پارک علم و فناری ضمن ارائه برخی از دستاورد های شرکت های دانش بنیان و فناور به فعالیت های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری در خصوص ایجاد بستر مناسب جهت رشد و فعالت های شرکت های مستقر پرداخت. شروع به کار  عملیات اجرایی ۲ طرح حوزه فناوری و دانش‌بنیان شامل مرکز ساخت و تولید نمونه‌های اولیه در حوزه IT و ICT و مرکز نمونه‌سازی و آزمایشگاه زیست‌فناوری و توسعه زیرساخت های مناسب جهت استقرار و فعالیت های شرکت ها از جمله مواردی بود که دکتر اسماعیل پیرعلی در این نشست به آن ها اشاره کرد.

 در این نشست کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی با پیشنهاد تشکیل دبیر خانه مشترک با 4صنعت اصلی فولاد استان و ایجاد کمپ شرکت های دانش بنیان در یکی از شرکت های فولاد مستقر در استان با فراهم کردن سهولت دسترسی شرکت های دانش بنیان و فناور به تجهیزات مورد استفاده این صنایع خاطر نشان ساخت استمرار این تعاملات نقش به سازایی در افزایش تولید ناخالص استان خواهد داشت.

شایان ذکر است رویداد ریورس پیچ یک رویداد کارآفرینی تقاضا محور است. در این رویداد نقش‌ها معکوس هستند، به این معنی که استارتاپ‌ها ایده‌های تجاری خود را به مخاطبانی از سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌ها ارایه نمی‌کنند. بلکه سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌ها چالش‌ها و نیاز های فناورانه خود را به شرکت های دان شبنیان و فناور ارایه می‌دهند.