• چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۵۵
  • اخبار
  • 1447 بازدید
  • ۲ دیدگاه
تولید 150 هزار ماسک سه لایه استاندارد در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه تولید ماسک به صورت اتوماتیک در شرکت های فناور استان چهارمحال و بختیاری، توان تولید روزانه 30 هزار ماسک را دارد که تا کنون 150 هزار ماسک تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری اسماعیل پیرعلی با اشاره به نیاز ماسک در شرایط بحران کرونا اظهار داشت: دستگاه تولید اتوماتیک‌ماسک با استفاده از تکنولوژی آلتراسونیک و با دستگاه فراصوت کاملاً خودکار و مجهز به آخرین فناوری که از صفر تا 100 روند تولید این دستگاه برعهده شرکت‌های فناور استان بوده است که بخش زیادی از نیاز استان را تامین می کندوی افزود: این‌دستگاه با طراحی ساخت داخل و کاملاً بومی به همت دو شرکت فناور استان با توان تولید سی هزار ماسک در روز ساخته شده است.

رئیس پارک علم وفناوری استان تصریح کرد: به دلیل کمبود دستگاه های اتصال کش به ماسک هم اکنون تولید این‌دستگاه بین پنج هزار تا هفت هزار عدد در روز است‌.

پیرعلی تاکید کرد: ماسک های تولیدشده پس از ضد عفونی در شرکت شارپرتو از طریق اشعه گاما در اختیار کادر درمانی به عنوان جبهه اول مقابله با ویروس کرونا قرار می‌گیرد و بخشی از آن در میان اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 4 شیفت کاری و به‌کارگیری 8 نفر در هر شیفت کاری گفت: بیشتر فرآیند دوخت ماسک به وسیله این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.