• دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
  • اخبار
  • 940 بازدید
  • بدون دیدگاه
با دبیری پارک علم و فناری چهارمحال و بختیاری؛ طرح روستای نوفن در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

طرح روستای نوفن با هدف انتقال فناوری و تکنولوژی به کسب‌کارهای روستایی است که مسئولان و ایده‌پردازان این طرح امید دارند تا توسعه اشتغال پایدار و پیشگیری از روند فزاینده مهاجرت، ارمغان آن برای ساکنان این مناطق باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری امروز مسئولان استانی و کشوری صندوق کارآفرینی امید ، پارک علم و فناوری استان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با جمعی از شرکت های فناور و دانش‌بنیان نشست هم‌اندیشی برگزار کردند تا ضمن تبیین طرح روستای نوفن، نظرات عملیاتی آنها در اجرای این طرح را بشنوند.

در این نشست دکتر اسماعیل پیر علی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ضمن بیان ظرفیت و پتانسیل روستاهای استان به برنامه های اجرا شده توسط پارک علم و فناوری در زمینه اشتغال پایدار در سایه فناوری های نوین از جمله گلخانه های کوچک مقیاس هوشمند پرداخت. رئیس پارک علم و فناوری وجود ظرفیت هایی از قبیلشرکتهایی فعال در حوزه آبزیان، کشاورزی، هوش مصنوعی، فراوری و بسته بندی را فرصتی مغتنم برای اجرای طرح روستای نوفن بر شمرد. وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آفت رشد تورم و نقدینگی که به واسطه حمایت های صورت گرفته در قالب تسهیلات کم بهره بدون نظارت ایجاد می شود خاطر نشان ساخت پایش عملکرد این کسب و کارها به موازات حمایت ها می تواند تضمین کننده نیل به هدف این طرح باشد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ابتدا به بیان برخی از مزیت‌ها برجسته چهارمحال و بختیاری پرداخت و گفت: تجهیز فناورانه روستاها و توسعه اشتغال روستایی از این طریق، می‌تواند موجب توسعه اشتغال پایدار و پیشگیری از روند فزاینده مهاجرت از روستا هی استان شود. منزوی از آمادگی بیش از 130 روستای استان برای اجرای این طرح خبر داد و اضافه کرد اما تا این زمان نمی‌توان پرداخت تسهیلات به روستاییان را معطل گذاشت؛ بنابراین با توجه به منابع محدود، تسهیلات ابلاغی اشتغال‌زایی به سمت طرح‌های تولیدی فناور با رویکرد تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید در محصولات مزیتی استان هدایت می‌شود. ایشان در پایان پیشنهاد داد 5 روستای به عنوان پایلوت برای اجرای طرح انتخاب شوند.

در این نشست تعدادی از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص نحوه اجرای طرح روستای نوفن به معرفی محصولات و خدمات خود در حوزه زیست فناوری، کشاورزی، آب، گیاهان دارویی، شیلات و هوشمند سازی پرداختند.