• سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
  • اخبار
  • 1101 بازدید
  • بدون دیدگاه
ازمحصول “سواپ نمونه برداری داکرون” پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری محصول فناور “سوآپ‌ نمونه‌برداری داکرون” جهت نمونه برداری ویروس کرونا در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری همزمان با ۹ طرح پژوهشی حوزه سلامت کشور روز سه‌شنبه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوازدهمین آیین پویش ره‌سلامت  که روز سه‌شنبه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد از تلاش‌های پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری در مهار و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: شرکت زیست‌رویش این استان با تولید سوآپ‌های داکرون کار بزرگی در این حوزه انجام داده است.

سعید نمکی همچنین از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این استان در مهار پیک اخیر ویروس کرونا در این استان نیز قدردانی کرد و افزود: این استان با مدیریت مطلوب خود در دوران شیوع کرونا و به ویژه در مهار پیک اخیر خوش درخشیده است.

وی تصریح کرد: با تولید انبوه سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا از سوی شرکت زیست‌رویش مستقر درپارک علم و فناوری بار سنگینی از دوش حوزه بهداشت و سلامت برداشته شد که اقدام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص حمایت‌های این پارک از شرکت زیست‌رویش گفت: این شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر است و ۴۵ روز تحقیق، توسعه و تجهیز این شرکت در فضای کارگاهی پارک علم و فناوری استان جهت تولید این محصول بوده است.

اسماعیل پیرعلی خاطرنشان کرد: همچنین 4 میلیارد ریال از محل صندوق پژوهش و فناوری پارک به شرکت کمک شده است.

وی افزود: محصول شرکت زیست‌رویش تجاری‌سازی شده و امکان فروش انبوه آن در بازار وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین در خصوص این دستاورد علمی پژوهشی در استان اظهار داشت: سوآپ‌های نمونه‌برداری که پیش از این با دستگاه‌های خارجی تولید می‌شد علاوه ‌بر اینکه شکننده بود بلکه به سبب جذب بالای پنبه هیدروفیلی، نمونه سریع جذب می‌شد و بدین ترتیب بسیاری از آزمایش‌های تشخیص کرونا منفی کاذب اعلام می‌شد.

مجید شیرانی ادامه داد: اما سوآپ‌های داکرون تولید شده از سوی شرکت زیست‌رویش، هم قابل انعطاف است که از شکستگی دستگاه جلوگیری می‌کند و هم با پنبه مصنوعی پلی‌استر تولید شده و قدرت جذب نمونه را کاهش می‌دهد.

شیرانی تصریح کرد: این شرکت تاکنون ۲ میلیون قطعه از این سوآپ‌ها را در کشور به فروش رسانده و می‌تواند تمامی نیاز کشور به این کالا را جوابگو باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی مراحل ساخت این محصول از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار بومی است و مجوز تولید انبوه آن از طریق اداره تجهیزات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.