• سه شنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
  • اخبار
  • 1123 بازدید
  • بدون دیدگاه
توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به فضا و زیرساخت‌های فیزیکی نیاز دارد.
رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان به فضا و زیرساخت‌های فیزیکی نیاز دارد.

اسماعیل پیرعلی با اشاره به نقش مهم و محوری شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» افزود: یکی از مهمترین نیازمندی‌های استان برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به فضا و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست که در نشست مشترکی که روز دوشنبه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد مقرر شد تا با شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص واگذاری زمین هماهنگی شود.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به دبیری پارک علم و فناوری برای تحقق شعار سال از سوی این نهاد به استانداری ارائه شده است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در ادامه با ارائه تعریفی از اقتصاد دانش‌بنیان، تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که از دانش به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی استفاده می‌شود و در این اقتصاد، دانش به گونه‌ای موثر جذب، خلق و انتشار می‌یابد تا نتیجه آن تقویت توسعه اقتصادی باشد.

پیرعلی ادامه داد: در پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان ۲۱۰ تیم و شرکت مستقر است که از این تعداد ۴۶ شرکت دانش‌بنیان است.

وی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این شرکت‌ها در سال گذشته ۱۳۴ میلیارد تومان محصول فروختند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

پیرعلی تعداد مراکز نوآوری صنعتی فعال در استان را چهار مورد اعلام کرد و گفت: مرکز نوآوری صنعتی شماره یک، مرکز نوآوری صنعتی فلزی استانداری، مرکز نوآوری صنعتی کشاورزی و مرکز نوآوری صنعتی الکترونیک انرژی و هوشمندسازی از جمله این مراکز است.

وی با بیان اینکه این استان از نظر رتبه‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به جمعیت و مساحت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین برنامه‌های استان در سالجاری است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، فرهنگسازی را گام نخست فرایند تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: باید برای نیروی انسانی و نخبگان جامعه ارزش قائل شویم و به آنها بهاء دهیم و این موضوع با فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند به خوبی محقق شود.

پیرعلی با بیان اینکه رسالت شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال دوچندان است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان با بهبود تولید و تکمیل زنجیره ارزش می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

irna.ir/xjHWCx