• سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
  • اخبار
  • 1490 بازدید
  • بدون دیدگاه
۲ محصول دانش‌بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر علوم در شهرکرد رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری دو محصول و دستاورد جدید شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری سه شنبه شب با حضور وزیر علوم در مرکز نوآوری صنعتی پارک علم و فناوری این استان رونمایی شد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری این آئین، حمایت بیش از پیش از پارک‎های علم و فناوری را از مهمترین سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: هم اینک ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۷ مرکز رشد در کشور فعال هستند.

منصور غلامی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری در تبدیل علم به ثروت نقش بسیار مهمی دارند و با حمایت از این مراکز می‌‎توان در رونق تولید و خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف بهره‌گیری کرد.

دستگاه “زاویه‌یاب چند نقطه ای ممتد خودران” یکی از این دستاوردها است که برای انجام عملیات حفاری چاه‌های نفت کاربرد دارد و با این دستگاه زاویه مشهود برای حفاری و جهت حرکت استرینگ مشخص می‌شود.

از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت رانش در هر عمق، عدم وجود کابل، افزایش سرعت رانش، نبود محدودیت ثبت زاویه در مقایسه با تاتکو، دقت بالا و ثبت کلیه اینتروال حفاری به صورت گراف، اکسل، عدد و کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان اشاره کرد با دستیابی به این فناوری کشورمان جزو معدود کشورهای دارنده این فناوری شد.

سجاد ملایی کنمی سازنده این دستگاه در حاشیه این آیین گفت: این دستگاه با این نوع فناوری مشابه داخلی و خارجی ندارد و در ازای هربار رانش ۵ هزار یورو ارز آوری برای کشور دارد که تاکنون از طریق ارائه خدمات موفق به کسب بیش از ۲۰۰ هزار یورو درآمد در این زمینه شده ایم.

وی تولید انبوه و صادرات این دستگاه را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

تولید دستگاه “آسیاب پولورایزر” دیگر دستاورد رونمایی شده در این آیین بود و این دستگاه مخصوص میکرونیزه کردن و ریزدانه کردن مواد اولیه در تمامی صنایع به خصوص صنایع غذایی و صنایع نظامی (باروت و مواد منفجره) است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به دارا بودن سپراتور جداسازی مواد میکرونیزه در سایزهای مختلف و میکرونیزه کردن مواد منفجره اشاره کرد.