• چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲:۱۶
  • اخبار
  • 1709 بازدید
  • بدون دیدگاه
نخستین رویداد استارتاپ دانش‌آموزی اید آموز در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نخستین رویداد دانش‌آموزی اید آموز چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن به همت پارک علم و فناوری، گروه دانشجویی “اهبا” و با همکاری دانشگاه پیام‌نور و آموزش و پرورش شهرستان بروجن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ماه نخستین رویداد دانش‌آموزی ایدآموز در چهارمحال و بختیاری با حضور 100 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در مقطع تحصیلی متوسطه از مدارس شهر بروجن در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: دراین رویداد که از ماه‌ها پیش طراحی و برنامه ریزی های آن آغاز و به مرحله اجرا در آمده است دانش‌آموزان در گروه های 5 نفره بصورت یک تیم با توجه به نقشه استانی که در اختیار آنها قرار داده شده است برروی موضوعات، چالش ها و مزیت های استان مورد نظر، بحث و تبادل نظر می‌کنند و به ارائه راه حل و ایده پردازی در خصوص صنعت و دیگر مزیت های استانی می‌پردازند.
وی افزود: با توجه به فرآیند چیده شده، تیم‌ها موظف اند با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شده است با یکدیگر به رقابت پرداخته و از منابع و صنایع خاص هر منطقه برای بهبود و توسعه فعالیت‌های اقتصادی منطقه خودشان بهره مند شوند.
البته در حین رویداد دانش‌آموزان با توجه به راهنمایی‌های هدایتگر‌هایی که از قبل بروی موضوعات مسلط هستند به حل چالش های خود می‌پردازند و همراه با ایشان تا نهایی شدن ایده‌های شان پیش خواهند رفت.
اسماعیل پیرعلی یکی از اصلی ترین اهداف این رویداد را آشنایی و آگاه سازی جامعه بزرگ دانش‌آموزی کشور با مسائل روز و معضلات جامعه و جا انداختن مفاهیم اقتصاد دانش بنیان با توجه به شناخت منابع و ظرفیت های داخلی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: با پرورش نیروهای متخصص و جوانان خلاق این مرز و بوم به شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت های بالقوه کشور نایل آییم.
در پایان از تیم های برتر این رویداد با اهدای جوایز تجلیل شد.