• سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
  • اخبار
  • 1471 بازدید
  • بدون دیدگاه
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مفاهیم فناوری و گفتمان نوآوری باید در جامعه نهادینه شود.

شهرکرد- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: مفاهیم فناوری، گفتمان نوآوری و الگو سازی در این زمینه که با کلید واژه هایی همچون استارتاپ، ایده های فناورانه، کارآفرینی دانش بنیان، مراکز رشد، تکنو پارک و غیره همراه است باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی با مدیرکل صدا و سیمای استان ضمن معرفی ظرفیت پارک های علم و فناوری در زمینه کارآفرینی دانش بنیان و تولید فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان با توجه به دانش فنی بالا و ظرفیت نیروی انسانی در شرایط تحریم و التهاب اقتصادی می توانند تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند. پیرعلی پارک های علم و فناوری را زنجیره اتصال صنعت و دانشگاه عنوان نمود و افزود بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق شرکت های فناور و دانش بنیان جذب بازار کار شده و یا از طریق بستر فراهم شده در پارک علم و فناوری با نوآوری و ایده پردازی زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان را فراهم می کنند. رییس پارک علم و فناوری استان یکی از نیازهای کشور را در زمینه نوآوری فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد: مفاهیم فناوری، گفتمان نوآوری و الگو سازی در این زمینه که با کلید واژه هایی همچون استارتاپ، ایده های فناورانه، کارآفرینی دانش بنیان، مراکز رشد، تکنو پارک و غیره همراه است باید در جامعه نهادینه شود. پیرعلی اظهار داشت: با توجه به نقش رسانه از جمله صدا و سیما در خط دهی، روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به این موضوعات انتظار می رود صدا و سیما و رسانه ها نقش موثر تری در این زمینه ایفا کنند.

یوسف افشاری نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان فعالیت های صورت گرفته در حوزه فناوری توسط شرکت های دانش بنیان استان را چشمگیر دانست و افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توانمندی های کشور و دستاوردهای جوانان در حوزه دانش و فناوری، صدا و سیمای استان می تواند با ساخت برنامه های تخصصی گفتگو محور، تهیه مستندهای فاخر از توانمندی شرکت های دانش بنیان استان و معرفی افراد مبتکر و خلاق نقش مهمی در بیان دستاوردهای انقلاب و همچنین الگو سازی و فرهنگ سازی در جامعه ایفا کند. مدیرکل صدا و سیمای استان در پایان تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت های متقابل صدا و سیما و پارک علم و فناوری نیاز به جلسات تخصصی و فنی و انعقاد تفاهم نامه همکاری می باشد.