• چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
  • اخبار
  • 1924 بازدید
  • بدون دیدگاه
نخستین‌ استارت‌آپ‌ دانش‌آموزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین استارت‌آپ دانش‌آموزی استاندار جهانی در شهرستان سامان برگزار شد‌.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری اسماعیل پیرعلی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی دانش‌آموزی برگرفته از رویداد استارت آپی استاندارد جهانی در شهرستان سامان اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد ترویج فرهنگ کسب و کار مبتنی بر فناوری و کسب و کارهای نو پا است.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در این رویداد استارت‌آپی افزود: آموزش کار تیمی، مفاهیم اصلی کسب و کار، نحوه تجاری‌سازی و پارامترهای مهم در تبدیل یک ایده به محصول از جمله کارهایی است که در این رویداد سه روزه انجام شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ابتدای این رویداد 80 نفر شرکت کننده و صاحب ایده، ایده خود را در یک دقیقه توضیح و به رأی دانش‌آموزان گذاشته شد.

پیرعلی خاطرنشان کرد: از بین ایده‌های ارائه شده تعدادی به انتخاب دانش‌آموزان و بدون دخالت داوران انتخاب شدند که 8 ایده در این رویداد انتخاب شد. وی تصریح کرد: بعد از این‌، کارگاه نحوه تکمیل مدل کسب و کار به کمک مربی به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دانش‌آموزان در این مرحله یاد می‌گیرند که ایده صرفا مهم نبوده بلکه باید یک ارزش پیشنهادی ایجاد شده و مشتری برای آن پول پرداخت کند.
پیرعلی افزود: علاوه بر این نحوه اجرایی کردن، ساخت و تجاری‌سازی ایده به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه اینترنت و امکانات لازم در اختیار دانش‌آموزان و ایده‌پردازان قرار داده شد، خاطرنشان کرد: مربیان حاضر در استارت آپ از تیم‌ها سرکشی کرده و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند سپس ایده دانش آموزان اعتبار سنجی شد.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز نهایی را مخصوص ارائه تیمی ایده‌ها با استفاده از ابزار خود اعلام کرد و گفت: داوران تخصصی بعد از ارائه ایده‌ها توسط تیم‌های مربوطه به امتیازدهی پرداخته و 3 تیم به عنوان تیم‌های برطرف انتخاب شدند.
پیرعلی با اشاره به برگزاری اختتامیه بیان کرد: تیم «اپلیکشن تیشه» موفق به کسب رتبه اول شد.
وی ادامه داد: این اپلیکشن مربوط به رساندن کارفرمایان و کارگران فصلی به هم می‌باشد که در این استان و همچنین شهرستان سامان مورد نیاز است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: رتبه دوم به تیم اپلیکیشن «گیل آل» به معنای گل بخر تعلق گرفت که از طریق این اپلیکشن می‌توان خرید مستقیم گل و خدمات گلخانه‌ای انجام داد.
پیرعلی با بیان اینکه  تیم «آل سی قز» رتبه‌ سوم‌ را کسب کرد، گفت: آل سی بز به معنای «بخر برای گردو» برای استفاده از پوست گردو در جهت غلبه بر آفت خراط به‌کار می‌رود.