• یکشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
  • اخبار
  • 1841 بازدید
  • ۲ دیدگاه
آشنایی مدیران مدارس با شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو پا در دستور قرار می گیرد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، روز یکشنبه 9 تیر جلسه مشترک پارک علم و فناوری با اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان فلسه پارک های علم و فناوری را تسری جریان دانش و پژوهش به فناوری و ایجاد اشتغال از طریق شرکت های دانش بنیان عنوان نمود و افزود: یکی دیگر از وظایف پارک های علم و فناوری فرهنگ سازی و هدایت دانشجویان و دانش آموزان به سمت ایده محوری و نوآوری است که اگر این فرهنگ سازی در آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان پایه انجام شود در آینده نیاز به اجرای این برنامه های فرهنگ سازی در دانشگا ها کمتر خواهد بود. پیرعلی با اشاره به برنامه های مشترک اجرا شده با آموزش و پرورش، برگزاری 3 رویداد ایده شو در بخش دانش آموزی، بازدید بیش از 2200 نفر از دانش آموزان از مرکز رشد واحدهای فناور، برگزاری دوره های خلاقیت و نوآوری ویژه دانش آموزان و دبیران و تشویق رتبه های برتر جشنواره های مختلف دانش آموزی را از مهمترین این برنامه ها در سال گذشته عنوان نمود و اظهار امید واری کرد با توجه به رویکرد جدید و ارتقا سطح تعاملات آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری شاهد تکمیل اکو سیستم فناوری در استان باشیم. رییس پارک علم و فناوری ایجاد کانون های شکوفایی و خلاقیت در مراکز شهرستان های استان، برگزاری رویداد استارتاپ دانش آموزی با عنوان اید آموز و ایجاد مدرسه کارآفرینی را از دیگر برنامه های مشترک در سال جدید بیان کرد که اجرای این برنامه ها در قالب یک تفاهم نامه همکاری اجرایی خواهد شد.

در ادامه فرحناز قائد امینی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن مثبت ارزیابی کردن برنامه های اجرا شده، اولین گام و یکی از مهمترین گام ها در اجرای برنامه های جدید را آشنایی مدیران مدارس استان با شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا عنوان نمود. قائد امینی تاکید کرد در صورتی که مدیران مدارس بتواند آموزش مناسب در این زمینه ببینند می تواند ایده پردازی، رقابت سالم و ایجاد روحیه نشاط را در میان دانش اموزان و دبیران نهادینه کنند. مدیرکل آموزش و پرورش ایجاد ارتباط با اولیا دانش آموزان را از دیگر نکات مغفول مانده در این زمینه دانست و افزود اولیا نقش مهمی در ترقیب و تشویق دانش آموزان به سمت ایده پردازی و کارآفرینی دارند و می توانند با فراهم کردن این بستر زمینه رشد استعداد دانش آموزان را فراهم کنند. قائد امینی در پایان تاکید کرد برای اجرای دقیق این برنامه ها نیاز به استفاده کامل از همه ظرفیت ها و امکانات و همچنین توجه به نقاط تاثیر گذار است.