• شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
  • اخبار
  • 495 بازدید
  • بدون دیدگاه
نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان چهارمحال و بختیاری در پارک علم و فناوری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری روز ‌شنبه 19اسفندماه ۱۴۰۲، نشست کارگروه آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری، دکتر حمیدرضا منتظری رییس سازمان برنامه و بودجه و اعضای حقیقی و حقوقی این کارگروه در پارک علم و فناوری برگزار شد.

دکتر پیر علی در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به ارائه گزارشی در خصوص زیست بوم فناوری و نوآوری استان پرداخت. وی اعلام کرد که بیش از ۲۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند و گردش مالی این شرکت‌ها به بیش از ۶۲۰۰ میلیارد ریال می‌رسد. همچنین اظهار داشت فروش این شرکتها به میزان 3200 میلیارد ریال بوده و صادراتی به ارزش 1/5 میلیون دلار رقم زده اند.

درادامه نشست دکتر منتظری با اعلام تدوین سند توسعه استان خاطر نشان ساخت موضوع حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از اولویت‌ها این سند دیده شده است. همچنین، او به اهمیت پژوهش و هدفمند بودن آن پرداخت و تأکید کرد که نظارت مستمر، شناسنامه دار بودن، میزان پیشرفت و تأثیر آن بر توسعه استان باید به جدیت مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است پیش از این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از برخی شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری بازدید و از نزدیک با فعالیت های این شرکت ها آشنا شد.