• یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
  • اخبار
  • 764 بازدید
  • بدون دیدگاه
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف ایجاد زمینه همکاری در راستای توسعه، ارتقاء دانش و تأمین فناوری‌های مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با حضور دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منعقد گردید.

این تفاهم‌نامه، پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و با هدف گسترش زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقاء حوزه فناوری و کسب و کار، همکاری در زمینه‌های کارآفرینی مولد در زمینه‌های مرتبط با کشاورزی با تأکید بر گیاهان دارویی اندمیک، تکمیل فرایند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال فناوری، ایجاد زمینه‌های مشترک برای بهره‌مندی از توانمندی‌ها و خدمات متقابل پارک و دانشگاه و توانمند سازی واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه منعقد گردیده است.

دکتر پیر علی رئیس پارک علم و فناوری در این نشست با تاکید بر تعریف ساز و کار جدید با هدف سوق شرکت های رشد یافته مستقر در مراکز رشد دانشگاهی به سمت استقرار در پارک های علم و فناوری در قالب تفاهم نامه مشترک، به ظرفیت های موجود در قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک های علم و فناوری اشاره کرد.

دکتر پیرعلی گفت اگر ما به عنوان پارک های علم و فناوری بتوانیم درصدی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را در قالب شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در این زیست بوم جذب کنیم، مسئله اشتغال پایدار و دغدغه مهاجرت این قشر حل خواهد شد.

دکتر ابراهیم رحیمی با بیان ظرفیت های دانشگاه آزاد در بحث تجهیزات و فضای فیزیکی، اشتغال به تحصیل 11 هزار دانشجو را بستری مناسب در راستای ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری استان دانست. ایشان همکاری با صنعت، شبکه‌سازی و تعامل با دیگر دانشجویان و اساتید، آموزش و اشتراک‌گذاری دانش و مشارکت در پروژه‌های اجتماعی را راه‌هایی برشمرد که دانشجویان می‌توانند به ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان کمک کنند.