• دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
  • اخبار
  • 743 بازدید
  • بدون دیدگاه
نشست مشترک پارک علم و فناوری و شرکت سیمان شهرکرد: استفاده از ظرفیت های قانونی قانون جهش تولید دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری در این نشست مشترک، با حضور نمایندگان پارک علم و فناوری و شرکت سیمان شهرکرد، موضوعات مرتبط با توسعه دانش بنیان و ارتقاء فناوری در صنعت سیمان مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت. یکی از مسائل مورد توجه در این نشست، بررسی شرایط استفاده از بند ب و ت ماده 11 قانون جهش تولید دانش بنیان در خصوص جهت دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بود.  بر اساس بند «ب» این ماده قانون، پروژه تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های فناورانه است که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از پروژه‌‌های تحقیق و توسعه باید در حوزه فناوری‌‌های بالا یا متوسط به بالا منطبق با فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان یا معیارهای تفصیلی منتشر شده برای کالاها و خدمات دانش بنیان باشد.

سرمایه‌گذاری صنایع سیمان شهرکرد در صندوق پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری بود از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بود.

 از مصوبات این نشست می ­توان به به شناسایی و رفع نیاز فناورانه با عنوان  “طراحی و اجرای ماژول های نیمه هادی برای تبدیل انرژی حرارتی به برق” توسط شرکت ” سلما انرژی پایدار” مستقر در پارک علم و فناوری اشاره کرد. این اقدام به افزایش کارآمدی و بهره‌وری در فرآیندهای تولیدی صنایع سیمان شهرکرد منجر خواهد شد.

با تأکید بر اهمیت توسعه فناوری در صنعت سیمان و ارتقاء اقتصاد منطقه، این نشست مشترک گامی مهم برای تعاملات موثر میان پارک و بخش خصوصی را نمایان می‌سازد.