• چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
  • اخبار
  • 735 بازدید
  • بدون دیدگاه
ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان چهارمحال و بختیاری با رویکرد تشریح قانون جهش تولید دانش بنیان و نقش دستگاه های اجرایی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری دومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان چهارمحال و بختیاری در سال 1402در فاصله کمتر از یک هفته با حضور مدیر کل شورای راهبردی فناوری ها و تولیدات دانش بنیان، مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس پارک علم و فناوری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با هدف تشریح قانون جهش تولید دانش بنیان و نقش دستگاه های اجرایی و بررسی تفاهم نامه مشترک استانداری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور استفاده از ظرفیت های طرفین بخصوص با رویکرد مزیت نسبی منطقه ای در سالن جلسات شهید مردانی استاداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری با اشاره کلیات تفاهمنامه مشترک استان با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بر تحقق سهم استان از اقتصاد دانش بنیان در زمینه هایی همچون تهیه زیر ساخت ها که عمدتا در فضای پردیس پارک علم و فناوری مستقر هستند از جمله فضای نمونه سازیICT و IT ، فضای کشت بافت و گلخانه و آزمایشگاه نمونه سازی زیست فناوری تاکید کرد.

در ادامه جلسه دکتر باقری مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت به تشریح قانون جهش تولید دانش بنیان و نقش دستگاه های اجرایی در این قانون پرداخت. وی با اشاره به محور های اصلی قانون از جمله معرفی ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان، این قانون را قانونی جامع برشمرد که در نگارش آن از تجربه جهانی نیز استفاده شده. بیان برخی ظرفیت های قانون جهش از جمله اعطای اعتبار مالیاتی در حوزه تحقیق و توسعه شرکت ها و سرمایه گذاری در زیست بوم نوآوری بخش دیگری از صحبت های دکتر باقری بود. وی با تاکید بر تغییر رویکرد مدل حمایتی معاونت، از تفویض بخشی از اختیارات معاونت در حوزه تسهیلات و منابع به استاداران خبر داد. .

در این نشست دکتر کرامتی مدیر کل شورای راهبردی فناوری ها و تولیدات دانش بنیان معاونت با بیان وظایف تک تک دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، به ابزارهای غیر مالی قانون جهش تولید دانش بنیان در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور اشاره کرد.