• یکشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
  • اخبار
  • 702 بازدید
  • بدون دیدگاه
ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد

به گزار ش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز شنبه مورخ 31/ تیرماه /۱۴۰۲ جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با حضور دکتر دهقانی معاون معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و دکتر پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان و مدیران ارشد استانی در محل سالن جلسلت شهید مردانی استانداری  برگزار شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان از لحاظ منابع خدادادی و نیروی انسانی ظرفیت‌های قابل‌توجهی دارد که بیش از یک درصد سهم منابع کشور است. وی افزود: در بازدید شنبه ۳۱ تیرماه از واحدهای علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری برای پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تعهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور اظهار داشت: سه چهار محور در استان شامل تکمیل زنجیره‌های ارزش غذایی، زنجیره‌های ارزش خلاق و زنجیره‌های معدن به‌صورت ویژه حمایت می‌شود و بقیه حمایت‌ها به‌طور عادی است.

وی اقتصاد دانش‌بنیان را نیازمند ستون‌های تنومند و حمایت‌های مردمی دانست و گفت: درخت اقتصاد به تنه، شاخه و برگ به‌طور توأمان نیاز دارد و در این نگرش هر مجموعه باید جایگاه خود را پیدا کند.

دکتر دهقانی یادآور شد: اجرا و عملیاتی شدن بُرش استانی حوزه علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری نیازمند تقویت ارتباط مسوولان مرتبط در استان با مدیران ملی است.

در ابتدای نشست دکتر پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری ضمن تقدیر از حضور دکتر دهقانی در استان و بازدید از مجموعه پارک علم و فناوری، گزارشی از زیست بوم فناوری و نوآوری استان ارائه کرد. بیان ظرفیت های استان در حوزه زیست فناوری و حمایت های صورت گرفته در این خصوص بخش دیگری از صحبت های دکتر پیر علی در این نشست بود.

در این نشست غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فضای شتابدهی هوش مصنوعی، گفت تجهیز آزمایشگاه تخصصی و تکمیل زیرساخت‌های پردیس پارک علم و فناوری در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به استعدادیابی نیروهای موجود و حمایت از آنان افزود: رویکرد دولت سیزدهم توجه به داشته‌های بومی و کاهش وابستگی‌ها است که این امر موجب تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نیروهای نخبه است.

شایان ذکر است پیش از این نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در سفر به چهارمحال و بختیاری به‌همراه استاندار از نزدیک از واحدهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان دیدن کرد.