• شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۳
  • اخبار
  • 695 بازدید
  • بدون دیدگاه
روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، از پارک علم و فناوری‌ چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن حضور در مرکز نوآوری صنعتی پارک علم و فناوری از فعالیت شرکت های مستقر در این مجموعه بازدید کرد.

ایشان در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی که جز ارکان دولت سیزدهم بوده، توجه به استان‌هایی است که اگرچه از مرکز کشور دور هستند اما استعدادها و ظرفیت‌های بیشماری در آن‌ها نهفته است.

وی افزود: هدف معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری نیز در راستای سیاست‌های دولت است تا با سفر به استان‌های مختلف از نزدیک شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آور را بررسی و به توسعه آن‌ها کمک کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اگرچه چهارمحال و بختیاری از منابع حمایتی کمتری استفاده کرده است ولی ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان و پرانرژی دارد و بازدیدی که از مجموعه پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، گواه این مدعا است.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا در سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر بازدید میدانی از مراکز علمی و فناوری، با نخبگان این استان دیدار و گفت‌وگو شود و در نهایت نیز سیاست‌هایی برای کمک، حمایت و توسعه زیست بوم فناوری با استفاده از ظرفیت مقامات استانی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم بسیاری از استان‌های کشور ظرفیت‌های استعدادی و طبیعی بسیار بالایی دارند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است، یکی از ارکان اصلی برنامه‌ریزی معاونت علمی و فناوری توجه به مجموعه شرکت‌های فن آور در استان‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

بازدید از پردیس صنعتی مشترک پارک علم و فناوری و شرکت شهرک های استان از دیگر برنامه های این سفر بود. اختصاص 45 پلاک در عرصه ای به مساحت 5 هکتار در شهرک صنعتی شهرکرد به منظور تامین و استقرار فضای استاندارد و مناسب جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه فنی و مهندسی، صنایع فلزی و نفت و گاز از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری است.