• چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
  • اخبار
  • 745 بازدید
  • بدون دیدگاه
برگزاری آیین اختتامیه طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مراسم اختتامیه طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هشم (ع) چهارمحال و بختیاری، دکتر پیر علی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر مهدوی معاون فن آوری و نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد.

در این مراسم دکتر پیر علی ضمن تبیین اهداف طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده به فعالیت های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری در اجرای این طرح پرداخت. وی برگزاری 6000 نفر ساعت دوره آموزشی در 9 شهرستان و دریافت بیش از115ایده را از دستاورهای این طرح در راستای گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری در استان بر شمرد.

در ادامه در این مراسم سردار علی محمد اکبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علمی کشور، اظهار کرد: تأثیرگذاری یک دانشمند، فن آوری، یا یک نخبه در یک منطقه، سرزمین و کشور کمتر از نهادهای امنیتی نیست و چه بسا بیشتر هم باشد، به همین دلیل دشمنان به دنبال حذف این افراد هستند. وی علم و فناوری را یکی از مولفه های قدرت در موضاعات دفاعی و بازدارنگی برشمرد. سرار علی اکبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهادی دانست عرصه علم و فناوری را بیانگر اهمیت آن دانست که خدمت بالایی حتی نسبت به مجاهدت رزمندگان می باشد.

دکتر مهدوی معاون فن آوری و نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور هم از دیگر سخنرانان این مراسم بود که نحوه حمایت از نخبگان و دانشمندان در زمینه های علمی و فناوری را تبیین کرد.

در حاشیه این مراسم تفاهم نامه ای با موضوع توسعه زیرساخت نوآوری و ایجاد شبکه ارتباطی با نهادهای تاثرگذار علمی منطقه ای با اولویت ها و سیاست های بسیج پزوهشی استان بین پارک علم و فناوری استان و سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) به امضا رسید.

بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری و آشنایی با دستاورهای ایشان از دیگر برنامه های این مراسم بود. افتتاح دفتر مرکز نوآوری شروع با هدف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و بهره برداری از ظرفیت های مشترک سپاه و پارک علم و فناوری پایان بخش این آیین بود.