• سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۸
  • اخبار
  • 1789 بازدید
  • بدون دیدگاه
نشست مشترک پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد

نشست مشترک پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با هدف بررسی راهکارهای تعامل و استفاده از ظرفیت دو طرف در خصوص کمک به صادرات شرکت های فناور و دانش بنیان و همچنین ایجاد ارتباط موثر بین شرکت های نوپا و شرکت های صنعتی در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری استان در این نشست گفت: پتانسیل بالایی در اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل غیر دولتی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی وجود دارد که چتر حمایتی آن باید گسترده باشد و همه بخش ها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. رییس پارک علم و فناوری استان ضمن تبریک انتخاب هیات مدیره جدید، این تیم را داری تجربه، تخصص و دانش دانست و افزود اتاق بازرگانی با استفاده از نظرات فعالان و نخبگان باید در حوزه های مرتبط روحیه مطالبه گری داشته باشد. پیرعلی اظهار داشت: با توجه به نقش موثر اتاق بازرگانی در ارتباط با صنعت، برگزاری مشترک رویدادهای فناوری و کارآفرینی، رویکرد عملی در صنعت خواهد داشت. رییس پارک علم و فناوری یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان را عدم صدور کارت بازرگانی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها عنوان نمود و تلاش برای رفع این مشکل را خواستار شد.

آیت اله احمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز ضمن ابراز خرسندی از رشد وگسترش فعالیت های شرکتهای دانش بنیان در استان گفت: رکن اصلی اتاق بازرگانی وجود کمیسیون های تخصصی به عنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی است. احمدی خاطر نشان کرد در حال حاضر 8 کمسیون تخصصی در اتاق بازرگانی استان فعال است که استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری در کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای نوین و دانش بنیان، نقش موثری در پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی ایفا خواهد کرد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استفاده از ظرفیت و امکانات دو طرف در زمینه آموزش، برگزاری رویدادهای مشترک، کمک به صادرات محصولات دانش بنیان و تسریع در صدور کارت بازرگانی شرکت های فناور و دانش بنیان را از دیگر راه های همکاری عنوان کرد.