نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد با رئیس پارک علم و فناوری

نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه  شهرکرد با رئیس پارک علم و فناوری با حضور مدیران گروه و اعضای هیات علمی و نماینده موسسه برکت دانش بنیان و مدیرکل اداره راهبری و نظارت راهبردی جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری؛ دکتر اسماعیل پیرعلی در این نشست ضمن عرض خیر مقدم و تشریح عملکرد پارک با بیان رسالت پارک در زمینه به حداقل رساندن خطر پذیری کسب و کار های نوپا گفت: ایجاد فرهنگ خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فرهنگ نوآوری و امید در بین جوانان بخشی از راهبردهایی است که برای خود درنظر گرفته ایم. وی با تاکید بر رویکرد پارک در معرفی ظرفیت های علمی و فنی به صنعت استان افزود همکاری اعضای هیات علمی در بحث تعریف پایان نامه های محصول محور  می تواند کمک شایانی به رفع موانع و معضلات صنعت داشته باشد.

دکتر پیرعلی بیان داشت: برای تحقق اهدافی کهدر حوزه کشاورزی و زیست فناوری مطرح شد در تلاش هستیم بصورت موازی زیرساخت لازم از جنبه تامین فضای گلخانه و اتاق های کشتو فضاهای مجهز به کلین روم را نیز فراهم نماییم زیرا توسعه نرم افزاری و سخت افزاری باید بصورت متوازن و در راستای یکدیگر انجام شود تا اهدافی که تعیین می شود محقق گردد.

رئیس پارک علم و فناوری افزود: در نهایت هدف اصلی ما عمل به منویات مقام معظم رهبری و تکیه بر دانش بومی و استفاده از ظرفیت ها و نیروی انسانی کشور است.

در ادامه دکتر شیرانی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه هشرکرد به لزوم تغییر نگرش در آیین نامه های آموزش اعضای هیات علمی در دانشگاه پرداختند. وی با اشاره به نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی، مشارکت اعضای هیات علمی را راهی برای اثر پذیری بیشتر دانشگاه در جامعه بر شمرد.

در ابتدای جلسه  جلسه دکتر دادخواه مدیر کل  به آینده پژوهشی آینده و نقش و جایگاه آموزش عالی در آینده مشاغل پرداختند.

در این برنامه اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد از چند شرکت مستقر در پارک بازدید و از نزدیک با روند فعالیت انها بیشتر آشنا شدند.