• یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۵۶
  • اخبار
  • 1306 بازدید
  • بدون دیدگاه
انعقاد نه میلیارد ریال تفاهم‌نامه یارانه تجاری سازی توسط هسته فناور مستقر در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از انعقاد تفاهم‌نامه یارانه تجاری سازی به ارزش نه میلیارد ریال در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور خبر داد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، دکتر اسماعیل پیرعلی در خصوص یارانه تجاری سازی توضیح داد: این یارانه در راستای برنامه‌های B2B فعال شده و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان و مستقر در پارک‌ها خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد 500 میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آنها کمک خواهد شد. 
 وی افزود:  یارانه تجاری سازی در قالب امضای تفاهم‌نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود و این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم‌نامه تبادل دستاوردهای فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: یارانه بر اساس شاخص‌هایی چون پیچیدگی فناوری و دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت می‌شود. 
 
دکتر پیرعلی ادامه داد: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود، ولی در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداخت می‌شود و طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. 
وی اعلام کرد : در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، بین هسته فناور باسا رباتیک مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با شرکت آفرند تجارت رسا مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، تفاهم نامه همکاری تجاری مبادله شد.

دکتر پیرعلی در ادامه تصریح کرد: فرآیند تکمیل مدارک و تعیین میزان یارانه اعطایی به هر طرح بلافاصله پس از نمایشگاه آغاز شده و امضا کنندگان تفاهم‌نامه‌ها حداکثر ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را به دبیرخانه اجرای این طرح که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است، ارسال کنند.