دومین نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری در دومین نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان با بیان وضعیت زیست بوم فناوری و نوآوری استان در بخش کشاورزی، به مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در این حوزه پرداخت.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به جزئیات آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اختیارات و وظایف دستگاه های اجرایی، حمایت مدیران استانی جهت کمک به شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری را خواستار شد.

دکتر اسماعیل پیرعلی در ادامه به پیگیری نیاز های فناورانه دستگاه های اجرایی بعد از جلسه رویداد شناسایی و رفع نیازهای فناورانه حوزه انرژی  خبر داد و اظهار داشت: نیازهایی برپایه دانش شرکت گاز و شرکت آب و فاضلاب استان احصا شده است.

در این نشست مهندس کاظم منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری و نایب رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با اشاره به همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در جامع عمل پوشاندن به اهداف شعار سال و انجام وظایف ایشان در ایفای نقش صحیح در زیست بوم فناوری و نوآوری به لزوم هم افزایی میان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با هدف شناسایی و رفع نیازهای فناورانه استان و در نهایت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و فناور توسط اعضای هیات علمی حوزه کشاورزی اشاره کرد.

در حاشیه این جلسه تفاهم نامه همکاری با هدف راه اندازی مرکز رشد تخصصی کشاورزی به صورت مشترک بین استانداری، پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور، پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان منعقد گردید.