رویداد شناسایی و رفع نیازهای فناورانه حوزه انرژی در نشست مشترک پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ومدیران عامل و شرکت های حوزه انرژی

عقد تفاهم نامه مشترک با هدف شناسایی و رفع نیازهای فناورانه حوزه انرژی

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، در این نشست که با عنوان شناسایی رفع نیاز های فناورانه حوزه انژی برگزار شد، مدیران عامل شرکت های گاز، توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه رئیس پارک علم و فناوری با  تشریح فعالیت های صورت گرفته و ظرفیت های موجود شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم وفناوری استان فعال در حوزه های انرژی و نرم افراز، رسالت پارک علم و فناوری در بحث بازاریابی و فروش محصولات فناور شرکت های مستقر را ترغیب دستگاه های اجرایی استان در جهت خرید محصولات و خدمات این شرکت ها دانست. ایشان در ادامه با اشاره به چشم اندازهای پنهان مطرح شده در کلید واژه شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، داشتن برنامه مدون در جهت تحقق این امر را ضروری دانست.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به سیاستگذاری و ریل گذاری صحیح مدیران استانی به منظور راهبری ظرفیت های دانشگاه و صنعت، خواستار ارائه نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی حوزه انرژی و استفاده از استعداد و ظرفیت های اساتید و دانشجویان استان در قالب شرکت های دانش بنیان و فناور شد. ایشان در بخش ذیگری از صحبت های خود لزوم اطلاع رسانی صحیح در خصوص فعالیت صورت گرفته توسط شرکت های دانش بنیان و فناور را گامی موثر در جهت آشنایی بیشتر آحاد جامعه با این زیست بوم به منظور اعتماد سازی خرید محصولات فناور و دانش بنیان دانست.

در ادامه نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به وظیفه این سازمان مبنی بر تولید و توزیع آب و جمع آوری و تصفیه فاضلاب ها، به ارائه نیاز های فناورانه سازمان مطبوع خود در این حوزه پرداخت. دکتر محمدی مباحث مربوط به سنجش میزان و کیفیت آب و انتقال آن، باز چرخانی پساب و توسعه پایدار را از زمینه های همکاری با شرکت های دانش بنیان و فناور معرفی کرد.

ایزد پور معاون مهندسی شرکت توزیع برق استان سخنران دیگر نشست با تشریح تعاملات صورت گرفته با شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک در مرتفع سازی برخی نیاز های این شرکت، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استان به جهت ارائه خدمات پس از فروش در دسترس، را اولیت این سازمان دانست.

در ادامه مهندس سلیمیان مدیر عامل شرکت گاز استان به عنوان میزبان این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت های فناور و دانش بنیان در این جلسه، ابراز اطمیمنان کرد به سبب هم افزایی ایجاد شده در خاتمه جلسه و جلسات چهره به چهره با کارشناسان شرکت مطبوع خود، مشکلات سازمان به واسطه خدمات و محصولات فناور و دانش بنیان مرتفع خواهد شد. مهندس سلیمیان گفت ما در برآورد نیاز های سازمان در ارتباط با مشتریان، این نیاز ها را به دو دسته نیاز های بیان شده توسط مشتریان و نیازهایی که توسط مشتریان مطرح نکرده اند. ایشان زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان و فناور را در حوزه نیازهای بیان نشده مشتریان مطرح کرد. مدیرعامل شرکت گاز استان حل یک معذل در استان را حل آن در کل کشور دانست.

در ادامه نشست محمد کاظم منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال با تشکر از ریاست پارک علم و فناوری به جهت هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری نشست و همچنین تقدیر از میزبانی شرکت گاز استان، این تفاهم را به معنای آمادگی برای عقد قرار داد دانست. ایشان ابزار امید واری کرد به واسطه تفاهم نامه چهارجانبه که در این نشست به امضا رئیس پارک علم و فناوری و مدیران عامل شرکت های حوزه انرژی خواهد رسید شرکت های دانش بنیان و فناور، در آینده نزدیک موفق به عقد قرارداد با این سازمان ها خواهند شد.

در ادامه جلسه تعدادی از شرکت­ های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری فعال در حوزه انژی و نرم افزار به بیان ظرفیت ها، محصولات و نهایتا درخواست های خود از مدیران عامل شرکت های گاز، آب و فاضلاب و توزیع نیرو برق  پرداختند.