• سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
  • اخبار
  • 949 بازدید
  • بدون دیدگاه
پارک‌های علم و فناوری در کنار شرکت‌های دانش بنیان پیشرانه‌های توسعه اقتصادی کشور هستند

نشست مشترک پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن کشاورزی استان با مدیر کل دیوان محاسبات استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، در این نشست دکتر پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و محیط زیست اظهار داشت: با توسعه و حمایت از شرکت‌‌های دانش بنیان می‌توان از مهاجرت قشر نخبه و تحصیل کرده جلوگیری کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری در کنار شرکت‌های دانش بنیان پیشرانه‌های توسعه اقتصادی کشور هستند.

دکتر پیرعلی وظیفه پارک‌های علم و فناوری را صنعتی سازی ترکیب علم و فناوری و تجاری سازی آن دانست که تولید ناخالص ملی نتیجه این امر است.

در این دیدار مدیر کل دیوان محاسبات استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری در بحث تحقق شعار سال، به منظور ارتقاء و کیفیت بخشی به حکمرانی کشور و استفاده از پتانسیل و ظرفیت نخبگان، پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در خصوص حمایت از ایجاد و راه‌اندازی مرکز نوآوری مشترک پارک علم و  فناوری و دیوان محاسبات را داد.

گفتنی است بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه استفاده بهینه از انرژی‌های نو و خرید محصولات و تجهیزات تولید شده توسط این شرکت‌­ها از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیرکل دیوان محاسبات استان بود.