• پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۴۶
  • اخبار
  • 1143 بازدید
  • بدون دیدگاه
نشست مشترک پارک علم و فناوری و سازمان جهاد کشاورزی با حضور شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه زیست فناوری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری  در این نشست دکتر پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری پس از تشریح اکوسیستم نوآوری و فناوری استان در حوزه زیست فناوری، با ارائه پیشنهاد معرفی یکی از معاونان سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی رسیدگی به امور شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه زیست فناوری در مجموعه جهاد کشاورزی، خواستار تسریع در رسیدگی به درخواست های شرکت­های دانش بنیان حوزه کشاورزی و دامپروری شد. رئیس پارک علم و فناوری خاطر نشان ساخت حضور شرکت های دانش بنیان و فناور در برنامه ها و کارگاه های ترویجی و آموزشی جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی، فرصتی مناسب جهت اعتماد سازی بخش کشاورزی در استفاده از محصولات دانش بنیان و فناور ایجاد می_کند.

 دکتر پیرعلی در بحث تامین فضای مورد نیاز شرکت های فعال حوزه زیست فناوری، با بیان برنامه های پارک در خصوص احداث گلخانه 1000 متر مربعی در محدوده پردیس پارک علم و فناوری برای شرکت­های فعال در حوزه کشت بافت به همکاری مشترک پارک علم و فناوری و شرکت شهر های صنعتی استان در خصوص واگذاری 4.5 هکتار زمین به شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه صنایع فلزی و شیمیایی در شهرک صنعتی شهرکرد اشاره کرد و خواستار اختصاص زمین با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان  برای ساخت گلخانه و تجاری سازی محصولات شرکت­های زیست فناور شد.

رئیس پارک علم و فناوری در ادامه با اشاره به برنامه های پارک علم و فناوری استان در خصوص راه اندازی گلخانه های کوچک مقیاس در چند شهرستان گفت استفاده از ظرفیت نظام مهندسی میتواند موجب رسوخ فناوری در روستاها و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش  و در نهایت ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه شود.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع شرکت ­های دانش بنیان حوزه زیست فناوری، به فعالیت های صورت گرفته توسط مجموعه جهاد کشاورزی در جهت تحقق شعار سال، فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه و کمک به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی اشاره کرد.  از جمله مهمترین فعالیت های صورت گرفته سازمان جهاد کشاورزی استان می­ توان به صدور مجوزهای لازم برای شرکت های تولید کننده نهال و بذر از جمله شرکت­های دانش بنیان آلما رویش اکسین و سروین دارو، اولویت قائل شدن برای شرکت ­های دانش بنیان جهت دریافت تسهیلات و نهایتا اخذ ردیف اعتباری جهت راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشاورزی کشور در استان در سفر هیات محترم دولت به استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

در ابتدای این نشست تعدادی از شرکت ­های دانش بنیان حاضر در جلسه به بیان توانمندی­ ها و دغدغه های خود در بحث اخذ مجوزها، دریافت تسهیلات، تخصیص زمین و گلخانه جهت توسعه محصول و معرفی محصولات خود به جامعه هدف پرداختند. شایان ذکر است در حال حاضر بیش از 32 شرکت دانش بنیان و فناور در حوزه زیست فناوری و کشاورزی در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت می­ باشند.