• دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
  • اخبار
  • 1293 بازدید
  • بدون دیدگاه
پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و جهاد دانشگاهی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

در حاشیه رویداد استارتاپ دموی جهاد دانشگاهی استان، پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و جهاد دانشگاهی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری این تفاهم نامه با هدف حمایت از توسعه کسب وکارهای فناورانه و خلاقانه در راستای تقویت زیست بوم کارآفرینی استان، توسعه و بستر سازی برای فعالیت های کار آفرینانه متناسب با توانمندی ها و فرصت‏های شغلی فناورانه و دانش بنیان، ایجاد زمینه های لازم برای تجاری سازی طرح های نوآورانه وخلاقانه هم افزایی و مدیریت صحیح منابع جهت حمایت از نخبگان، مخترعان و صاحبان ایده به امضای دو طرف رسید. اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی با کسب موفقیت در حوزه آموزش مهارتی و کوتاه مدت اکنون با ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی یک قدم به سمت ایجاد بستری برای کارآفرینی فناورانه حرکت کرده است. در حقیقت می‌توان گفت با ایجاد این مراکز در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزشی اکوسیستمی کامل در استان شکل گرفته است.
وی افزود: فارغ‌التحصیلی که به دنبال کار تیمی باشد می‌تواند با استفاده از نوآوری و ایده‌محوری از فضای ایجاد شده استفاده کند که لازم است فرهنگ‌سازی صحیحی در این زمینه صورت گیرد، زیرا موفقیت تیم‌های حاضر در این مرکز در ترسیم آینده شغلی دیگران موثر است، همچنین باید مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا حمایت‌های لازم از این ایده‌ها انجام شود.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال گذشته، افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارتاپ‌های پایدار و موفق بینجامد و همچنین بستر سازی برای افزایش اشتغال و کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی گفت: این مرکز در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع در جهاد دانشگاهی استان ایجاد شده که از ظرفیت‌ بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌های ایسنا و ایکنا وابسته به جهاد دانشگاهی برای این مرکز استفاده می‌شود.
رضایی بیان کرد: باتوجه به سفر معاون علمی، و فناوری ریاست جمهوری در مردادماه سال‌جاری به چهارمحال و بختیاری و بازدید از مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی، حمایت‌هایی از این مرکز صورت گرفت که امید است بتوان در بحث توسعه و تجهیزات این مرکز، اقدامات مطلوبی در آینده نزدیک انجام شود.
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امید است با ارائه ایده های مختلف توسط تیم‌های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تشویق و حمایت‌های لازم از ایده‌ها انجام شود، زیرا خروجی این امر می‌تواند به توسعه چهارمحال و بختیاری منجر شود.