• یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
  • اخبار
  • 1160 بازدید
  • بدون دیدگاه
نشست مشترک پارک علم و فناوری و اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

نشست مشترک پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و اداره کل دامپزشکی استان با هدف ایجاد تعامل بیشتر، تسهیل امور واحدهای فناور در فرآیند اخذ مجوزها، آشنایی با نیازمندی های اداره کل دامپزشکی و افزایش ضریب نفوذ محصولات فناورانه در حوزه خدمات اداره کل دامپزشکی با حضور رئیس پارک علم و فناوری، مدیرکل دامپزشکی استان و جمعی از واحدهای فناور مستقر در پارک و مدیران این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، در این نشست دکتر اسماعیل پیرعلی به اهمیت نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و خواستار همراهی و همکاری همدلانه اداره کل دامپزشکی با شرکت های فناور و دانش بنیان استان شد.
پیرعلی با اشاره به ظرفیت مناسب استان در بحث دام های سبک، سنگین، طیور و آبزیان نقش شرکت های دانش بنیان را تکمیل زنجیره ارزش این بخش و ایجاد ارزش افزوده بالا در بحث صنایع مربوط به دامپزشکی از پرورش و تکثیر تا فرآوری و درمان برشمرد.
در ادامه این نشست واحدهای فناور زیست قزل (تولید کننده پروبیوتیک ویژه آبزیان)، بارور داروگستر آبتین (ساخت مدل آهسته­رهش تزریقی هورمون پروژسترون)، زیست فناوران فرزام بام (مکمل خوراکی ویژه دام سنگین)، زی پارس کامه ناژو ( تولید کننده کیتهای تشخیصی ویژه)، لاکتوفید (تولید سوپر کمپلکس تغذیه ای طیور) و سانا زیست پرداز ( تولید کننده مکمل بهبود دهنده کبد چرب در آبزیان) محصولات خود را معرفی کردند.
در پایان دکتر اسدی مدیرکل دامپزشکی استان پس از بررسی نظرات مدیران تخصصی این اداره به جمع بندی موارد پرداخت.
دکتر اسدی با ابراز رضایت از تشکیل جلسه و آشنایی با محصولات فناور تولید شده در این حوزه برای همکاری همه جانبه با دیدگاه حمایتی قول مساعد داد. مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به نیازمندی های موجود خواستار تعامل هرچه بیشتر بدنه کارشناسی دو سازمان برای جهت دهی و هدایت طرح های فناورانه ارائه شده به پارک علم و فناوری شد.
در پایان مقرر شد لیست نیازمندیهای اداره کل دامپزشکی جهت ارائه به شرکتهای فناور مستقر در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد.