• چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۵۰
  • اخبار
  • 1100 بازدید
  • بدون دیدگاه
بیست و هشتمین دفتر فن بازار منطقه ای کشور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

بیست و هشتمین دفتر فن بازار منطقه ای کشور با حضور دبیر شورای شبکه فن بازار ملی ایران، رییس پارک علم و فناوری استان، رییس اتاق بازرگانی استان، رییس بنیاد نخبگان استان، مدیرکل سرمایه گذاری استانداری، رییس صندوق پژوهش و فناوری استان و شرکت های دانش بنیان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، اکبر قنبرپور دبیر شورای فن بازار ملی ایران و معاون پارک فناوری پردیس در آیین افتتاحیه دفتر فن بازار منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه حرکت اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دانش بنیان و اکو سیستم های فناوری، تجربه نشان داده است هر استانی که فن بازار فعالی دارد تحولات خوبی در حوزه اقتصاد و فناوری و نوآوری در آن رقم خورده است. وی افزود با توجه به حضور سازمان ها و بازیگران اصلی در حوزه های صنعتی، اقتصادی، فناوری ، پژوهشی و دانشی با مسئولیت استاندار در شورای فن بازار، این شورا در تقویت اکو سیستم فناوری استان نقش بسزایی دارد. قنبرپور با اشاره به گردش مالی 500 میلیارد تومانی فن بازار کشور در سال گذشته، فن بازار را بستر مناسبی برای انتقال فناوری، ارتباط صنعت و دانشگاه، توسعه اقتصادی، اشتغال و صادرات عنوان نمود. معاون پارک علم و فناوری پردیس به کارگزاران نوآوری و فناوری را یکی از اصلی ترین بازیگران اکو سیستم فناوری دانست که به عنوان موتور محرکه این سیستم وظیفه تسهیل ارتباط بین عرضه و تقاضا را بر عهده دارد. قنبرپور در پایان اظهار امیدواری کرد با همت همه اعضا و پارک علم و فناوری به عنوان متولی این فن بازار شاهد تحولات خوبی در استان باشیم.
اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین ظرفیت استان را در حوزه اکو سیستم فناوری و نوآوری با وجود دانشگاه ها، مراکز رشد، بنیاد نخبگان، صنعت و شتاب دهنده ها مناسب دانست. پیرعلی، پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری را جز پارک های نوپا عنوان کرد که دارای 147 شرکت دانش بنیان، فناور و هسته فناور است که این تعداد شرکت ها در پارک علم و فناوری و 3 مرکز رشد و 4 مرکز نوآوری صنعتی در حال فعالیت هستند. رییس پارک علم و فناوری گفت: افتتاح دفتر فن بازار در این استان و واگذاری مسئولیت آن به پارک علم و فناوری موجب پیشبرد اهداف اقصاد دانش بنیان و عرضه محصولات فناور و دانش بنیان و ایجاد رونق اقصادی خواهد شد.