• یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲:۲۰
  • اخبار
  • 1238 بازدید
  • بدون دیدگاه
تاکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بخیتاری بر تزریق سرمایه به شرکت‌های دانش‌بنیان

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان گفت: سرمایه لازم برای انجام تحقیقات و تبدیل علم به ثروت باید به این واحدها تزریق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز از 14 واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردهای علمی و فناوری محصولات دانش‌بنیان جوانان و متخصصان استان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در سال جهش تولید حرکت تولیدی کشور باید سرعت بگیرد، گفت: موانع و مشکلات این واحدهای فناور از جمله تسهیلات مورد نیاز برای انجام تحقیقات باید رفع و سرمایه به محققان جوان تزریق شود.

نکونام همچنین بر استفاده از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه جوانان تاکید و عنوان کرد: اولویت را به تحقیقات و تولیدات دانش‌بنیان بدهیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدی که سال‌هاست بر روی تولیدات داخلی می‌شود هنوز عده‌ای به تولیدات خارجی چشم دارند و محصولات داخلی جایگاهی که باید را پیدا نکرده‌اند.

اسماعیل پیرعلی، رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، در ادامه این بازدید اظهار داشت: ظرفیت خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد یکی از وظایف ما آشنا کردن مسئولان با این ظرفیت در جهت کمک به فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: دو مشکل باور و اعتقاد به وجود توانمندی در دانشگاه‌ها و عدم شناخت مسئولان و مردم از این ظرفیت به چشم می‌خورد، لذا در این راستا برنامه‌هایی در حوزه دانش‌افزایی، جذب ایده و بخشی نیز در تورها و بازدیدها انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این بازدید مسائل و مشکلات توسط صاحبان ایده های فناورانه مطرح شد که ائمه جمعه می‌توانند در شهرهای مختلف بیان کنند و به گوش مسئولان برسانند، گفت: برخی از نهاد‌ها از جمله بنیاد برکت می‌تواند در تأمین منابع مالی به این شرکت‌ها کمک کنند که در این دیدار خواستار کمک بنیاد برکت در این سرمایه‌گذاری شده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: عدم وجود فضای مناسب یکی از مشکلات این مجموعه است که در همین راستا ساختمانی به‌مساحت 5هزار و 300 متر در دست اقدام است که تاکنون 60 درصد پیشرفت کرده است و تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین زمین شهرک صنعتی به‌مساحت 1000 متر و زمینی به‌مساحت 5 هکتار از حوزه شرکت شهرک‌های استان جهت سوله‌سازی این مجموعه استفاده شده است و در ادامه نیز 1000 متر سوله خریداری شده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.