• سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
  • اخبار
  • 1376 بازدید
  • بدون دیدگاه
بازدید رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و بنیاد نخبگان و جمعی از معاونان دانشگاه‌های استان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به همراه رئیس بنیاد نخبگان و جمعی از معاونان دانشگاه‌های این استان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر جعفر قیصری در این جلسه با بیان اینکه ستاد شهرک در تلاش است شرایط مساعدی را برای شرکتهای فناور مستقر در شهرک ایجاد کند، اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت‌ها فعالیت‌های مناسبی در جهت رفع نیازهای کشور ارائه کرده‌اند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نقش این شرکت‌ها در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۶ فناوری صنعت ساز به صورت ایجاد کارخانه در مقیاس صنعتی توسط این شرکتها شکل گرفته و در شهرک‌های صنعتی در حال فعالیت هستند.

وی به تجربه نزدیک به ربع قرن فعالیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین و تنها سازمان در نوع خود اشاره کرد و تاکید کرد: این شهرک می‌تواند تجربیات ارزشمند خود را به دیگر پارک‌ها و مراکز فناوری در جهت رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری ارائه دهد.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اشاره به تجربیات خوبی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ایجاد و حمایت از شرکت‌های فناور داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه پارکهای علم و فناوری کشور می‌توانند از این تجربیات ارزشمند استفاده کنند.

دکتر اسماعیل پیرعلی افزود: قطعا با قوی شدن نقش پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها و کشور، همه نفع خواهند برد.

همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه‌ای با هدف تعامل و هم‌افزایی سازنده میان شهرک و پارک در راستای ایجاد ظرفیت هم‌افزا در نظام نوآوری و زیست بوم کارآفرینی دانش‌بنیان و تسهیل بکارگیری امکانات طرفین برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور امضا کردند.

در ادامه گروه بازدیدکننده از شرکت‌های فناور بهیار صنعت سپاهان، زرین فناوران، رویشگر، کیمیاپژوه، کنترل توان، مجتمع آزمایشگاهی و پارک کودکان و نوجوانان دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شدند.