• دوشنبه, ۲ دی ۱۳۹۸ - ۵:۴۰
  • اخبار
  • 1341 بازدید
  • بدون دیدگاه
شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کردند

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان با گردش مالی سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال برای ۷۰۰ نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

اسماعیل پیرعلی در نشست خبری با خبرنگاران این استان، تعداد شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های رشد و شرکت‌های فناور فعال در این استان را ۱۳۰ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۳ شرکت تاکنون موفق به تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌اند و محصولات خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسانده‌اند.

وی با اشاره به تقویت حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش بنیان در 5 سال گذشته، تصریح کرد: دولت در سال‌های اخیر با رویکرد حمایتی خود نسبت به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه رشد و شکوفایی این شرکت‌ها را فراهم کرده است.

پیرعلی ادامه داد: در همین راستا طی 4 سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش بنیان استان پرداخت شده و ۱۲ هزار مترمربع فضای آزمایشگاهی، کارگاهی و دفاتر کاری به صورت استجاری در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شده است. پیرعلی با بیان اینکه 7 میلیارد تومان اعتبار در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد برکت به شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است، افزود: تاکنون 4 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است؛ همچنین حدود 15 میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری از صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های استان اختصاص یافته است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های کاربردی مستمر را از دیگر خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان استان برشمرد و گفت: این مشاوره‌ها در حوزه تجاری‌سازی، صنعتی‌سازی و آشنایی با قوانین و مقررات گمرک، تامین اجتماعی، حسابداری و قانون کار بوده است.

پیرعلی، در ادامه از موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در نمایشگاه ملی هفته پژوهش خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان در این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه در تهران برپا شده بود توانستند با انعقاد ۱۹ قرارداد محصولات تولیدی خود را به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: این عملکرد شرکت‌های دانش بنیان استان در تعداد و ارزش قرارداد سبب شد تا پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه امسال جزو ۵ پارک برتر کشور معرفی شود.

پیرعلی افزود: محصولات دانش‌بنیان استان در زمینه تجهیزات گردشگری نظیر احداث زیپ‌لاین، قالیشویی تمام الکترونیک، طراحی و ساخت دستگاه تولید خوراک آبزیان، سامانه ردیاب، دستگاه هوشمند قرائت کنتور آب و هوش مصنوعی است.