• سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۱۹
  • اخبار
  • 1343 بازدید
  • بدون دیدگاه
بازدید معاون وزیر صنعت از مرکز نوآوری صنعتی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تدبیر و امید، رفع موانع تولید در بخش صنایع کوچک و متوسط است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، محسن صالحی‌نیا روز سه‌شنبه با بیان این مطلب در بازدید از مرکز نوآوری صنعتی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: این مرکز بستر مناسبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم نموده است و می تواند مدل خوبی برای توسعه این شرکت ها در شهرک های صنعتی کشور باشد.
وی گفت: در حال حاضر 44 هزار واحد تولیدی در ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی سطح کشور وجود دارد که در این واحدها ۹۰۰ هزار نفر اشتغال دارند.
وی با بیان این‌که ۲۱ درصد این واحدها دچار رکود بوده یا با ظرفیت کم درحال فعالیت هستند، اضافه کرد: درصدد هستیم تا پایان سال جاری یک ‌هزار و ۳۵۰ واحد راکد را فعال کنیم که تا کنون ۶۰۰ واحد فعال شده است.
به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این تعداد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور با مشکلات مختلف، از جمله نقدینگی، تأمین مواد اولیه و صادرات مواجه هستند، که با برگزاری نشست‌های ملی و استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بخشی از مشکلات تولید کنندگان برطرف و مدیریت شده است.
صالحی‌نیا درخصوص اجرای طرح پوشاک در ۵ استان کشور نیز توضیح داد: این طرح بر اساس ساختار ملی و استانی در این استان‌ها باید اجرایی و عملیاتی شود، اما تا کنون این طرح در قالب یک طرح منسجم در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی اجرایی نشده است.