• چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
  • اخبار
  • 1452 بازدید
  • بدون دیدگاه
همکاری ۴ شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با شهرداری شهرکرد

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۴ شرکت دانش بنیان ما با شهرداری در حوزه روشنایی معابر، آرامستان و نرم‌افزار یکپارچه همکاری داشته‌اند گفت: انتظار می‌رود مشارکت شهرداری با پارک علم و فناوری بیشتر شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، نشست پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان با شهرداران شهرهای مختلف استان با موضوع “فناوری در خدمت شهر” برگزار شد.

در این نشست اسماعیل پیرعلی با اشاره به مباحث حوزه علم و فناوری و ورود تکنولوژی به بستر جامعه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از حوزه علم و فناوری به خدمات شهری برمی‌گردد که ارائه خدمات شهرداری در کلان شهرها و مراکز شهرستان‌ها باید به سمت خدمات هوشمندسازی شهری حرکت کند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر زمانی شهرداری‌ها خدمات فیزیکی را برای شهرها ایجاد می‌کردند اکنون این خدمات به سمت فضای مجازی و هوشمندسازی شهری برود.

پیرعلی با بیان اینکه بستر خدمات هوشمندسازی شهری باید در فضای مجازی فراهم و مردم جامعه را به این سمت متمایل کند، خاطرنشان کرد: تنها راه برای این اقدام استفاده شهرداری از خدمات دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات در خدمات شهری است. وی ادامه داد: شهرداری با استفاده از فناوری اطلاعات رشد و بلوغ شهروندان را به سمت فناوری اطلاعات سوق داده، آموزش‌های لازم را دیده و هر چه قدر از خدمات سنتی به سمت خدمات هوشمند پیش برویم با پیشرفت و توسعه بیشتری روبه‌رو می‌شویم. رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افزود: خدمات هوشمندسازی شهری و استفاده شهرداری از فناوری اطلاعات در خدماتی از جمله طرح ترافیک، بازیافت زباله، روشنایی شهری و اقتصاد هوشمند تأثیر زیادی دارد. وی بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در آنها بهترین جا برای ارائه خدمات هوشمندسازی شهری است. پیرعلی با بیان اینکه تاکنون 4 شرکت دانش‌بنیان ما با شهرداری در حوزه روشنایی معابر، آرامستان و نرم افزار یکپارچه همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: این همکاری برای استان کم بوده و انتظار می‌رود مشارکت شهرداری با پارک علم و فناوری بیشتر شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارائه خدمات هوشمندسازی شهری را در شهرستان‌ها و شهرداری‌ها بزرگ نیز در راستای ایجاد زیرساخت برای هوشمند کردن عملیاتی می‌کنیم. گفتنی است در ابتدای این نشست دکتر کوروش خسروی رییس مرکز پژوهش های شورای شهر اصفهان، دکتر سعید ابراهیم مدیر پژوهش و خلاقیت و علیرضا گلچین فر رییس اداره ارتباط با صنعت و شرکت های دانش بینان شهرداری اصفهان به بیان تجربیات خود در زمینه شرکت های دانش بنیان و استفاده از فناوری در ارائه خدمات شهری پرداختند.