معرفی واحد فنارو ماه: سلما انرژی پایدار

زمینه اصلی فعالیت:  پیرولیز ضایعات کشاورزی و گلخانه ای

ایده محوری واحد فناور: کربونیزه کردن ضایعات کشاورزی و گلخانه ای و تولید بیوچار

آغاز به فعالیت و معرفی:

با توجه به گسترش فعالیت های کشاورزی و گلخانه ای در سالهای اخیر، افزایش ضایعات گیاهی تبدیل به یک معضل زیست محیطی در منطقه و حتی کشور شده است. وجود سموم  و حشرات مضر و مهاجم در ضایعات گلخانه ای و عدم استفاده بهینه از این ضایعات، آسیب های زیادی را به همراه داشته است. این واحد در سال 1401 با نام اولیه سیرو به منظور امحاء و از بین بردن این ضایعات و جلوگیری از تخریب های زیست محیطی و تبدیل آن به ماده بیوچار در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجن مستقر گردید. هسته سیرو بعد از سپری نمودن دوره رشد مقدماتی موفق به پذیرش در دوره رشد شد و واحد سلما انرژی پایدار به ثبت رسید.

محصولات:

تبدیل زیست توده به بیوچار در کشورهای اروپایی و شرق آسیا جز روش های متداول  است. به طور کلی زیست توده عبارت است از اجزا قابل تجزیه زیستی از محصولات، پسماندها و زائدات کشاورزی(شامل موادگیاهی و دامی)، جنگل‌ها و صنایع وابسته و همچنین زائدات صنعتی و شهری قابل تجزیه است. همچنین بیوچار از نظر فنی یک افزودنی یا تقویت کننده خاک است که به خاک کمک می‌کند تا محیط رشد را ایجاد، حفظ و دوباره پر کند تا گیاهان و مواد ارگانیک در داخل آن رشد کنند.

 طی فرایند پیرولیز زیست توده تبدیل به  سه فاز ماده شامل :

  1. فاز جامد (بیوچار)
  2.  فاز مایع (سرکه چوب)
  3.  فاز گاز (گاز قابل اشتعال) می شود.

زمینه همکاری

این شرکت تمایل دارد با کشاورزان و گلخانه داران محترم جهت تبادل نظر و مراوده تجاری در خصوص تبدیل ضایعات کشاورزی و همچنین ارائه محصول بیوچار( به عنوان یک اصلاح کننده خاک) و سرکه چوب( به عنوان یک آفتکش طبیعی) همکاری نماید.

اطلاعات تماس

شماره تماس : 09137500061

رایا نامه: salmaenergy.co@gmail.com

محل استقرار: مرکز رشد واحد های فناور شهرستان بروجن-دفتر 209

صفحه واحد در سایت مرکز رشد: https://c1b.ir/iP8eV