• چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
برگزاری اولین رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان) چهارمحال و بختیاری و ارائه 175نیاز فناورانه

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نخستین رویداد تانا (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان) با حضور مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری، رئیس پارک علم و فناوری، مدیران و روسای دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی اعم از شرکت فولاد سفید دشت، شرکت سیمان شهرکرد، شرکت پاک پی، ذوب آهن، فولاد مبارکه و … ، اعضاء هیات علمی دانشگاه و جمعی از شرکت های دانش بنیان و فناور  با هدف ارائه راه حل های نوآورانه و مبتنی بر دانش در جهت رفع مشکلات و ارتقا و رونق و پویایی اکوسیستم فناوری با تقدیر از  6 دستگاه برگزیده به جهت تامین نیازهای فناورانه خود توسط شرکت های دانش بنیان و فناور و انعقاد 41 تفاهم همکاری به کار خود پایان داد. این رویداد در دو بخش برگزار گردید. بخش اول شامل نشست های مشترک شرکت های دانش بنیان و فناور و دستگاه های اجرایی و صنایع بخش خصوصی و بخش دوم شامل فضای مذاکراتی B۲B شکل گرفت، ارائه 175نیاز فناورانه و 75 فرصت مذاکراتی بین سرمایه‌گذاران و‌ نوآوران برگزار شد.

در این رویداد که در پردیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری ضمن  ارائه آخرین دستاوردهای پارک علم و فاوری در زمینه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان، هدف از برگزاری رویداد تانا را ترویج فرهنگ فناوری و توسعه و تقویت اکوسیستم نوآروی در استان ها،  بهم‌رسانی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه با نیاز‌های فناورانه و مسائل کلان استان و افزایش قدرت رقابت‌پذیری اکوسیستم‌های نوآوری استان نام برد.

وی افزود، طرح تانا می تواند کمک شایانی به حل مسائل و مشکلاتی که اکنون برخی صنایع ، بخش های خصوصی و دستگاه های اجرایی مانند شهرداری ها ، سازمان های فعال در حوزه آب و انرژی و سایر حوزه ها با آن مواجه اند باشد که این رویداد نیز با توجه به پتانسیل استان برگزار شد تا مشکلات این حوزه از طریق شرکت های دانش بنیان و فناور برطرف گردد.

در ادامه دکتر مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، رویداد تانا را فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان نوآورانه دانست و گفت ، براساس این طرح، پارک های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان ها می شوند و شبکه منسجمی را برای حل مشکلات فناورانه ایجاد می کنند .

محمد کاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ضمن تقدیر از فعالیت های انجام گرفته توسط پارک علم و فناوری در بسط و اشاعه فرهنگ فناوری و نوآوری استان بر لزوم برقراری ارتباط بین شرکت های دانش بنیان و فناور با صنعت اشاره و خواستار ایجاد بازار تخصصی برای شرکت های دانش بنیان شد.

در ادامه برنامه برگزاری 75 نشست B2B   با هدف شناسایی و و رفع نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی و صنایع بخش خصوصی توسط شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان که منجر به احصاء 77 نیاز از دیگر برنامه های این رویداد بود.

پایان بخش این رویداد عقد تفاهم نامه پارک علم و فناوری با شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در حوزه کمک به توسعه و تقویت زیست بوم فناوری و حمایت از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و تقدیر از 6 دستگاه اجرایی استان به دلیل انعقاد قرارداد خرید محصولات و خدمات از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان بود.