• چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
سومین نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان در محل استانداری استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، این جلسه با حضور محمدکاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و نائب رئیس ستاد، مدیران و روسای موسسات آموزش عالی با دبیری رئیس پارک علم و فناوری استان در محل سالن جلسات شهید مردانی استانداری برگزار شد.

در این نشست آخرین گزارشی از آخرین اقدامات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خصوص تحقق شعار سال ارائه شد.

در ابتدای این نشست دکتر پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در پارک­ های علم و فناوری پرداخت و به نقش و لزوم حمایت دستگاه های اجرایی در فرآیند انعقاد قرارداد و خرید محصولات دانش بنیان در توسعه زیست بوم دانش بنیان اشاره کرد. وی روند رو به رشد این شرکت ها به لحاظ کمی و کیفی در سطح استان قابل قبول دانست و بیان داشت با مشارکت بیشتر مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی و همچنین صنعت می توان شاهد رشد شاخص های دانش بنیان در سطح استان باشیم.

در ادامه تعدادی از مدیران شرکتهای فناور و دانش بنیان و همچنین برخی از اعضای بنیاد نخبگان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود و مشکلات حوزه دانش  بنیان پرداختند.

در انتهای نشست معاون استاندار و نایب رئیس ستاد ضمن ابراز خرسندی از گزارش اقدامات پارک علم و فناوری و دانشگاه های استان، اشاره داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه های استان نقش محوری و کلیدی در ایجاد و شکلگیری واحدهای فناور و دانش بنیان دارند.همچنین ایشان با هدف برقراری ارتباط موثر در میان شرکت های فناور و دانش بنیان و دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ پیشنهاد برگزاری رویدادی در راستای شناسایی و رفع نیاز فناورانه این مجموعه ها را ارائه نمودند.

در این نشست مقرر گردید با هدف تسریع در فرآیند واگذاری زمین به شرکت های متقاضی در محدوده پردیس پارک علم و فناوری کمیته ای با حضور معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهرداری شهرکرد و سایر دستگاه های خدمات رسان و مرتبط با موضوع تشکیل گردد، همچنین در راستای حمایت بیش از پیش در صدور مجوزهای زیست محیطی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مقرر گیدید درخواست شرکت های فناور و دانش بنیان را در حداقل زمان پاسخ دهد.

همکاری دستگاه های اجرایی استان در بحث برگزاری رویدادی با هدف شناسایی رفع نیازهای فناورانه دستگاه ­های اجرایی و واحدهای صنعتی تا پایان اسفند ماه، شناسایی خلاءهای قانونی مهاجرت نخبگان از استان توسط بنیاد نخبگان و … از سایر مصوبات این نشست بود.